Site Title – Blog Name – Blog Title ?

May 15, 2011

Hellre kompetent än social – DN.SE

Filed under: Uncategorized — dr Herman Minkowski @ 2:05 am

Hellre kompetent än social – DN.SE.

Kravet på “social kompetens”  är en del av den Svenska politiken att skapa ett samhälle med välanpassade undanfallande männsikor, som inte är medvetna om sina rättigheter,  okritiska och som till varje pris undviker konflikter med Staten och Kapitalet (dvs byråkraterna och direktörerna) även om de förolämpas och blir ratade utan saklig grund osv. Det är i själva verket ett sätt att diskriminera alla de som inte passar in i den Svenska företagskulturen, som består i att snacka skit vid de många och långa kafferasterna.
Vidare ska det nya Svenska samhället vara mångkulturell /multietnisk, mångsexuell (homosex och porrkulturen hyllas), och alla ska vara “socialt kompetenta“. Dvs buga och tacka ödmjukt för varje skärva de får från makthavarnas bord efter deras godtycke.
Det måste blir ett slut med rövslickeriet !

Jag minns en gång fick jag frågan på arbetsplatsen av en mycket välvillig inställd chef huruvida jag trivdes på arbetsplatsen. Jag sa att jag inte trivdes så bra och hoppades att chefen skulle vidta åtgärder för att jag ska trivas. Men det dröjde inte länge förrän jag fick sparken med motiveringen “brist på arbete”. Sen fick någon annan jobbet. Då fanns det plötsligt arbete.

 

1 Comment »


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

